Jak cofnąć przelew w Millennium?

12 października 2018

Przez pomyłkę wysłałeś przelew z Banku Millennium nie na to konto, co powinieneś? Jest nadzieja. Wystarczy zastosować się do tych porad.

Przelew pozwala klientowi dokonać w sposób szybki i bezpieczny różnego rodzaju płatności za zakupy, usługi, rachunki itp. Po zleceniu przez nas dyspozycji przekazu bank pobiera z naszego konta odpowiednią kwotę i transferuje ją na konto podane w formularzu. Dodajmy, że klienci Banku Millennium mogą dokonywać przelewów za pomocą następujących narzędzi:

  • serwis internetowy Millenet,
  • w oddziale banku Millennium,
  • poprzez serwis telefoniczny TeleMillennium,
  • wielofunkcyjne bankomaty Millennium.

Błędny numer konta – czy przelew zostanie zrealizowany?

Na zleceniu przelewu podajemy numer rachunku odbiorcy, jego dane osobowe i adres. Największą rolę w dokumencie przekazu bankowego odgrywa numer konta, ponieważ na jego podstawie bank weryfikuje prawidłowość danych. Pierwsze dwie cyfry numeru rachunku stanowią tzw. sumę kontrolną, które jest obliczana na podstawie pozostałych cyfr znajdujących się w numerze konta. W przypadku, gdy popełnimy błąd, wpisując numer konta adresata, system bankowy powinien wychwycić naszą pomyłkę i nas o tym powiadomić.

Może się jednak zdarzyć sytuacja, w której pomyłkowo wpisany numer istnieje w systemie bankowym i wtedy nie zostanie wykryty błąd. W takim przypadku, jeśli nawet reszta danych będzie wpisana prawidłowo, przelewane środki trafią na błędnie zaznaczony numer rachunku. Nawet w sytuacji, gdy po chwili zorientujemy się w pomyłce, większość banków nie umożliwia cofnięcia takiego przelewu. Jednak niektóre instytucje finansowe dają możliwość anulowania zleconego przelewu, który jest w trakcie realizacji, ale nie trafił jeszcze do systemu Elixir. Są to przekazy o statusie „Oczekujący”. Takie przelewy można wycofać samodzielnie w serwisie internetowym lub poprzez szybki kontakt telefoniczny z konsultantem bankowym.

Czy w Millennium można cofnąć przelew?

W Banku Millennium posiadacz rachunku nie może wycofać przelewu od chwili trafienia zlecenia do banku. Anulowane mogą zostać tylko przekazy z przyszłą datą wykonania. Mogą one zostać odwołane najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym datę zrealizowania zlecenia. Anulowaniu w Banku Millennium nie podlegają także przelewy zlecane na numer telefonu lub e-mail. Wycofania nie można dokonać po otrzymaniu zlecenia przez bank, czyli z chwilą autoryzacji przelewu.

W sytuacji, gdy wysłaliśmy błędnie zlecony przelew, wtedy powinniśmy jak najszybciej poinformować o pomyłce nasz bank. Według ustawy bankowej, w przypadku gdy do pomyłki doszło z naszej winy, bank ma obowiązek podjęcia działań w celu odzyskania kwoty przelewu.