Infolinia Alior Bank

1 czerwca 2015

Alior Bank został uznany za najlepszy bank detaliczny w Europie m.in. innymi dlatego, że jest bankiem przyjaznym dla klientów. Nic dziwnego, że dla Alior Banku bardzo ważny jest kontakt z nimi.

Nie jest to pierwsza nagroda dla tego banku: w ubiegłym roku Alior Bank – jako pierwsza polska instytucja finansowa – zdobył nagrodę w tej samej kategorii. Bank otrzymał jeszcze kilka innych prestiżowych nagród. Od początku stara się również dbać o interesy swoich klientów.

Nie wszystkim bankom się udaje

Każdy bank stara się przekonać klientów, jak bardzo mu na nich zależy. Próbuje umożliwić im jak najlepszy kontakt z konsultantami, m.in. poprzez BOK, czyli Biuro Obsługi Klientów, e-mail oraz infolinię telefoniczną. Jest to dobra droga, ale sam kontakt to za mało. Ważne, aby bank był przyjazny, aby liczył się z opinią klientów na temat oferty oraz obsługi. Banki są instytucjami komercyjnymi, nakierowanymi na zysk, ale powinny też pamiętać o interesach swoich klientów – tak jak to robi Alior Bank.

Opinie podzielone

Wśród klientów opinie na temat działalności banku są podzielone. Jedni narzekają, że muszą długo czekać na kontakt z konsultantami; inni się cieszą, bo już po 5 minutach bank rozwiązał ich problemy. Nie ma takiego banku ani infolinii, z których obsługi wszyscy byliby zadowoleni. Generalnie kontakt banku z klientami jest bez zarzutu, a sam bank spełnia niemal wszystkie warunki przyjaznego banku. Bez tego nie byłoby nagród i wyróżnień.

Jak działa infolinia?

Infolinia Alior Banku nie jest zbyt rozbudowana, ale spełnia swoje funkcje. Obejmuje dwa numery telefonów stacjonarnych i komórkowych oraz dwa numery telefonów z zagranicy. Telefony stacjonarne i komórkowe to:

  • 19 502,
  • (12) 370 7000.

Telefony dla klientów z zagranicy:

  • +48 12 19 502,
  • +48 (12) 370 7000.

Warto dodać, że konsultanci Alior Banku są dostępni przez 7 dni w tygodniu, w godz. 8.00–22.00. Zastrzeganie kart płatniczych czy odblokowania bankowości elektronicznej odbywa się jednak przez całą dobę.

Serwis IVR

Serwis automatyczny IVR umożliwia dostęp do rachunków bankowych bez konieczności łączenia się z konsultantami Contact Center. Kontakt ten dostępny jest dla wszystkich klientów. Muszą się zalogować, używając numeru klienta i TelePIN-u. Poprzez serwis klient ma możliwość:

  • sprawdzenia salda konta,
  • dokonywania transakcji finansowych,
  • sprawdzenia kwoty zadłużenia i dostępnego limitu na karcie kredytowej,
  • sprawdzenia zaksięgowanych transakcji na kartach kredytowych,
  • sprawdzenia kodu PIN do swojej karty,
  • sprawdzenia daty spłaty wyciągu z karty kredytowej.

Dostęp do ofert

Dla klientów bardzo ważny jest dostęp do szczegółowych opisów ofert produktów i usług bankowych oraz to, żeby oferta reklamowa nie różniła się zbyt mocno od oferty rzeczywistej. Banki często zaciemniają oferty. Ważne, aby za pośrednictwem infolinii oraz Internetu mieć dostęp do szczegółów ofert bankowych.